Hjem

Bergens Tidende innledet 14.04.07 en artikkel om saken mot homøopaten Atle Johan Løvaas med "På grunn av en polititabbe er dommen mot homøopat Atle Johan Løvaas opphevet". Dessverre for Bergens Tidende finnes ingen rettskraftig dom - kun en frifinnelse - mot Løvaas. Dag Hiåsens kommentar til avisens løgnutplanting kan leses her. Denne kommentaren er blitt sendt Bergens Tidende som kronikkbidrag, men avisen har ikke villet ta det inn. Derimot valgte avisens kronikkredaktør Hilde Sandvik å tilbakemelde følgende på e-post til Erik Strand 3. juni:

"Takk for epost, Før eg les vedlegga ber eg deg om å lese det første innlegget frå Hiåsen på 11000 ganske uforståelege teikn som referer ei heil rettsak - eg vil gjerne trykke svar frå han - men då må det gjerast tilgjengeleg og kortare. Elles er det ingen aviser i landet som bruker så stor plass på innlegg som kritiserer avisa. Vh Hilde Sandvik".

Hiåsen skrev så en noe forkortet kronikk, som Bergens Tidende heller ikke ville trykke. Den kan leses her. Dag Hiåsen har gitt tilbakemelding på Sandviks e-post - se her og her.